ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

کمپرسورهای کلاسیک :1176

اشتراک گذاری نوشته در

اسکایپ
تلگرام
ایمیل
واتس اپ
  • درود به شما دوستان عزیز در یک روز گرم تابستانی با شما هستم قبل از شروع این مطلب دوره چهارم کلاس های گروهی آهنگسازی و تنظیم و هم چنین میکس و مسترینگ در محیط استودیو از شهریور آغاز می شود لطفا برای رزرو جا هم اکنون با این شماره تماس بگیرید.
    09378323674
    آرمانی نژاد

    امروز قصد دارم درباره یکی از معروفترین و محبوب ترین کمپرسور های کلاسیک دنیا با نام Urei 1176 صحبت کنم.یکی از سوال هایی که همواره هنرجویان در کلاس از من می پرسند این است : مگر همه کمپرسورها یک کار را انجام نمی دهند پس تفاوت آن ها چیست؟
    کارکرد کلی کمپرسور ها یک چیز است اما بسته به این که مدار آن ها از چه نوعی است مثلا VCA,FET,Opto و.. (که بررسی انواع کمپرسور ها و مدار آن ها هدف این بخش نیست)، بر روی فرکانس های صدا در حین پردازش تاثیرات متفاوتی می گذارند.(فرقی نمی کند که سخت افزاری باشد یا وی اس تی  زیرا در نوع نرم افزاری آن نیز سعی شده تا کاراکتر های صوتی که در نوع اصلی وجود دارد شبیه سازی شود).درک تفاوت تاثیرات و کارکرد آن ها با بررسی انواع کلاسیک و بهترین و محبوب ترین آن ها برای هنر جویان ساده و قابل درک می شود ، که یکی از آن ها همین 1176 می باشد.

    یکی از محبوب ترین کمپرسورها برای بسیاری از مهندسین صدا از سری FET,بسیار ایده آل برای صدای دارمز آکوستیک و وکال و هم چنین Bass.این کمپرسور به صدا  شفافیت و excitement اضافه می کند که باب میل بسیاری از مهندسین صدا می باشد خصوصا برای وکال که آن را حاضر تر و شفاف تر می کند.

    یکی از بهترین انواع شبیه سازی شده  در نوع VST آن به نظر بنده IK Multimedia Black 76  می باشد که دارای Input ,Output ,Ratio , Attack و Release می باشد و برعکس بسیاری از انواع دیگر کمپرسورها فاقد ترشهولد است که Input و Output  و تنظیم آن ها همان کار را انجام می دهد.

    IK_Black76

    تنظیمات مناسب برای وکال بر اساس توصیه Computer Music لندن
    Attack_1 و Release را بر روی 7 بگذارید که سریعترین حالت عکس العمل چه برای Attack و هم برای  Release می باشد .
    Ratio_2 را بر روی 4 قرار دهید .
    Input_3 را کم و زیاد کنید تا عقربه Vu Meter حدود 5- را نشان دهد.
    Attack_4 را کم کنید اگر صدای شما خورده یا خفه شده است .
    همان طور که گفته شد به دلیل نوع مدار ، به صدای شما شفافیتی اضافه می شود که بیشتر مواقع دلنشین است.امیدوارم که مطلب مفیدی برای شما بوده باشد در ضمن دوستانی که مایل به ثبت نام در کلاس های گروهی آهنگسازی و تنظیم و یا کلاس های گروهی میکس و مسترینگ دوره شهریور ماه هستید برای رزرو جا هم اکنون تماس بگیرید ظرفیت هر کلاس 4 الی 5 نفر می باشد.
    09378323674
    آرمانی نژاد
    پیروز و سربلند باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های همانند!

    1 نظر در “کمپرسورهای کلاسیک :1176

    1. علی گفت:

      مطلب جالبی بود .ممنون.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ایزوتوپ نوترون 4

    میکس هوشمند با ایزوتوپ نوترون 4

    پکیج آموزش میکس موسیقی با جدیدترین متد، مبتنی بر هوش مصنوعی و خلاقانه ترین روش های میکس