ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

مسترینگ کمپرسورهای آنالوگ

مسترینگ کمپرسورهای آنالوگ

اشتراک گذاری نوشته در

اسکایپ
تلگرام
ایمیل
واتس اپ
  • درود به شما دوستان و همراهان .برای بسیاری از افراد فعال در زمینه موسیقی کلمه آنالوگ دارای بار معنایی متفاوتی می باشد.هنگامی که پسوند آنالوگ به کلماتی مانند اکولایزر یا کمپرسور اضافه می شود شاید به یاد سختی کار کردن با آنها ،  قیمت بالا ، آرزویی دست نیافتنی ،کیفیت و … بیفتید.به هرکدام از این فاکتور ها که فکر کنید اهمیتی ندارد نکته مهم این است که سعی کنید با نوع کارکرد آنها آشنا شوید
    مطلب امروز درباره کمپرسورهای آنالوگ که بیشتر برای مسترینگ استفاده می شوند ،می باشد .
    بسیاری از پلاگین هایی که شما در محیط نرم افزار از آنها استفاده می کنید شبیه سازی شده از روی مدل سخت افزاری و کارکرد آن می باشد بنابراین شناخت تجهیزات آنالوگ چه آنها را داشته  باشید و چه از پلاگین های شبیه سازی شده استفاده کنید جزو واجبات است.
    انواع کمپرسورهای آنالوگ
    VCA که مخفف کلمه Voltage-controlled amplifier  میباشد.در واقع این نوع شامل بیشتر کمپرسورهای آنالوگ می باشد بسته به نوع مدار آنها تفاوت در نتیجه نهایی و صدا ایجاد می کند .اکثرا این نوع کمپرسورها را در رده سریع به لحاظ عکس العمل در مقابل Peak ها قرار می دهند.

    Opto این نوع کمپرسورها دارای صدایی تمیزهستند  و باعث ایجاد چسبندگی بیشتر بین صداها در پروسه مسترینگ و میکس می شوند. آنها را معملا در رده عکس العملی آهسته قرار می دهند.

    variable mu  بیشتر به صدا گرما و حجم می دهند . با کمپرسورهای دیگر به سختی  میتوانید به این درجه از حجم و گرما برسید.

    FET که به دلیل Attack سریع تر نسبت به کمپرسورهای آنالوگ دیگر بیشتر به عنوان لیمیتر استفاده می شود اصولا در پروسه مسترینگ خیلی محبوب نیست بیشتر در پروسه میکس کاربرد دارد.

    معمولا کمپرسورهای آنالوگ به دو صورت عمل می کنند یکی بر اساس پیک های موسیقی شما و دیگری بر اساس میانگین حجم صوتی شما یعنی RMS

    لیستی از مهم ترین کمپرسورها ی مسترینگ به پیشنهاد مهندس مسترینگ Gebre Waddell که بخشی از مهم ترین آنها را انتخاب کرده ام.بسیاری از لیست کمپرسورهای سخت افزاری ذکر شده دارای وی اس تی شبیه سازی شده به همین نام می باشند.
    SSL 4000 -VCA
    API 2500- VCA
    DBX 160SL Blue Series- VCA
    Elysia MPressor- VCA
    Elysia Alpha- VCA
    Vertigo VSC-2- VCA
    SPL Kultube- VCA
    GML 8900 -VCA
    GML 2030- VCA
    Shadow Hills Mastering Compressor- opto/VCA
    Maselec MLA-2- Opto
    Pendulum OCL-2- Opto
    Manley Vari-Mu- Variable mu
    Fairchild 670- variable mu
    Esoteric Audio Research 660- variable mu
    Drawmer S2 -variable mu
    در بحث های بعدی به بررسی بیشتر هر یک از این کمپرسورها خواهم پرداخت. امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی را ببرید در ضمن اگر مایل به شرکت  در کلاس های خصوصی و گروهی آهنگسازی و تنظیم و هم چنین میکس و مسترینگ هستید با من دامون آرمانی نژاد تماس بگیرید.
    شماره های تماس (به این دلیل که دوستان زیادی تماس می گرفتند و شماره ایرانسل در استودیو آنتن نمی دهد شماره دیگری اضافه شده که می توانید با آن تماس بگیرید)
    391 3 394 0912
    74 36 832 0937
    پاینده ایران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های همانند!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ایزوتوپ نوترون 4

    میکس هوشمند با ایزوتوپ نوترون 4

    پکیج آموزش میکس موسیقی با جدیدترین متد، مبتنی بر هوش مصنوعی و خلاقانه ترین روش های میکس