ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

ماژولار سینت سایزرها

اشتراک گذاری نوشته در

اسکایپ
تلگرام
ایمیل
واتس اپ
  • با درود به شما دوستان عزیز . چند وقتی هست که قصد داشتم سری مطالبی را در زمینه طراحی صدا یا Sound design شروع کنم  و  تصمیم گرفتم که اولین قدم را بردارم.
    امروز می خواهم کمی در زمینه یکی از مهم ترین و در عین حال پیچیده ترین انواع سینتی سایزر یعنی ماژولار سینتی سایزرها صحبت کنم.در واقع ماژولار سینت سایزر بر می گردد به دهه 1960 که اولین این نوع سینت سایزر را رابرت موگ طراحی کرد. در نگاه اول بسیار زشت و غیر جذاب به نظر می رسند اما اگر واقعا به دنبال طراحی صدا با دست باز و به صورت حرفه ای هستیدحتما سعی کنید این نوع از سینتی سایزر ها را امتحان کنید.  درابتدای امر برای خرید یک سینت سایزر ماژولار (که به صورت سخت افزاری بودند چون در آن زمان به صورت نرم افزاری وجودنداشت) باید خانه و زندگی خودتان را می فروختید.اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود ماژولار سینتی سایزر ها به صورت VSTi که قابل اجرا در نرم افزارهای یا اصطلاحا DAW ها می باشدو پایین آمدن قیمت ماژولار سینت سایزر های سخت افزاری هر کسی می تواند لذت استفاده از آن ها را ببرد.
    ماژولار سینت سایزرها همانگونه که از اسمشان مشخص است از چندین ماژول و یا به زبان ساده بخش تشکیل شده اند که از طریق یک کابل که همواره مونو است به یکدیگر متصل می شوند و با تغییر ترتیب اتصالات انها می توان هر بار به نتیجه ای جدید رسید.اصلی ترین بخش های یک ماژولار سینت شامل VCO یا اسیلاتور ،VCF یا فیلتر،VCA یا امپلی فایر،LFO,envelope و افکت ها می باشد.حالا شاید بپرسید که معنی VC که در ابتدای هر کدام  از آنها آمده چیست؟VC به معنای Voltage Controlled می باشد به این دلیل که این نوع از سینت سایزر ها و ماژول های آن به وسیله ولتاژ و تغییرات آن کنترل می شود (البته نمونه ماژول های دیجیتال نیز موجود می باشد) اتصال این بخش ها به یکدیگر برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز به مهارت و علم مخصوص به خود را دارد اما معمول ترین زنجیره اتصال از VCO به VCF به VCA می باشد. این نوع از سینت سایزر ها بسته به تعداد ماژول ها قیمت گذاری می شوند که در انواع ساده آنها دارای1VCO,1VCF,1VCA,1ADSR,1LFO  می باشند
    در انواع گران قیمت تر تعداد VCO ها تا 3 و تعداد VCF ها تا 2 به همراه Ring mod ,SAMPLE AND HOLD, NOISE و …. می باشند.
    یکی از محبوب ترین ماژولار سینت سایزرهای نرم افزاری U-he ACE  می باشد که در بحث های بعدی بیشتر درباره آن توضیح خواهم داد.

    ace

    امیدوارم این مطلب مفید واقع شود در ضمن خوشحال میشم برای رکورد اثارتان شما را در استودیو مهرآوا ببینم برای هماهنگی لطفا با این شماره 09378323674 تماس بگیرید.
    با آرزوی بهترین ها
    دامون آرمانی نژاد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های همانند!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید