ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

دانشنامه وی اس تی : DrumShaper

اشتراک گذاری نوشته در

اسکایپ
تلگرام
ایمیل
واتس اپ
  • درود به همه شما دوستان عزیز بازهم با یک آموزش جدید از سری دانشنامه وی اس تی ها در خدمت شما هستم. همه ما در هنگام میکس یا مرحله تنظیم به دنبال یک راه حل راحت سریع و کارا هستیم تا صدای موجود را به یک صدای با کیفیت بهتر تبدیل کنیم این مساله یکی از سوالات ابتدایی و رایج هنرجویان از من است.بهترین نتیجه معمولا با صرف وقت و کسب تجربه به دست می آید اما کلید طلایی ، دست یافتن به بهترین صدا در زمان مناسب است. وی اس تی های زیادی در این راستا ساخته شده اند که کم و بیش ما را به این هدف نزدیک می کنند این وی اس تی ها خصوصا برای افرادی که در میکس و مسترینگ و پردازش صدا تخصص یاتجربه ندارند مناسب است چرا که با چرخاندن یک یا دو کلید به صدایی بهتر از حالت عادی دست پیدا می کنند.
    یکی از سخت ترین مراحل کار ، میکس درام کیت است .میکس تک تک ادوات درامز مانند Kick,Snare,Cymbals و …. همینطور میکس و تنظیم داینامیک و رابطه تک تک آن ها با هم به عنوان Drum Group  . نشریه Computer Music لندن در آخرین نسخه خود یک وی اس تی از کمپانی Hornet در پک مجله خود قرار داده که با خرید این مجله در دسترس شما قرار می گیرد.به نظر من این وی اس تی جالب و کارا است خصوصا در زمانی که زمان و یا تجربه کافی در میکس وجود نداشته باشد(البته تست  و تجربه این وی اس تی برای همه افراد از جمله حرفه ای ها توصیه می شود).
    نام این وی اس تی HoRNet DrumShaper می باشد . وی اس تی HoRNet DrumShaper   کار میکس درامز را برای شما بسیار راحت میکند.

    برویم سراغ بررسی بخش های این وی اس تی
    در ابتدا که وی اس تی را اجرا می کنید با 3 دایره یا اسلایدر رو به رو می شوید.اما همه چیز به سادگی ظاهر آن نیست به گفته کمپانی ایتالیایی سازنده در پشت ظاهر ساده این وی اس تی الگوریتم پیچیده HoRNet ChannelStrip Mk2 محصول دیگر این کمپانی که رایگان نیست می باشد.

    DrumShaper

    الگوریتمی شامل اکولایزر و سپس کمپرسوری که برای پردازش صدای درامز مناسب است .با کلیک بر روی Presets هفت پریست وجود دارد که برای میکس تک تک ادوات درامز و میکس به صورت کلی یا Drum Loop  می باشد.پس برای میکس هر صدا تنظیمات را از روی پریست برای آن تنظیم کنید
    مثلا اگر می خواهید Kick را میکس کنید بسته به این که آکوستیک یا الکترونیک است پریست را انتخاب کنید .
    برویم سراغ سه دایره موجود
    با افزایش میزان دایره وسط یا Effect Amount میزان تاثیر اکولایزر بر روی صدا بیشتر می شود که با توجه به اندازه مناسب آن را تنظیم کنید.
    دایره یا اسلایدر Input Gain که با افزایش آن تاثیر کمپرسور (در پشت وی اس تی که شما نمی بینید پنهان شده ) بر روی صدا بیشتر می شود.
    Output Gain که با افزایش و یا کاهش آن لول صدا افزوده و کاسته می شود.
    اما بخش بسیار مهم Auto Gain که بسته به این که تیک Input یا output یا هر دو را روشن کنید صدا را به صورت اتوماتیک بدون تغییر در لول صدای اورجینال تنظیم می کند.

    یک مثال از کارکرد پریست Acoustic Kick که اولین پریست این وی اس تی است. وقتی آن را انتخاب می کنید اکولایزر پنهان شده فرکانس های زیر 40 هرتز و 20 کیلو هرتز را با شیب زیاد یا اصطلاحا High Pass و Low Pass   و فرکانس 800 هرتز را با Q یا پهنای باند 3.5 کم کرده است تا صدا های اضافی که معمولا در محدوده کیک آکوستیک وجود دارد را حذف کند و سپس برای اضافه کردن قدرت و حجم و شفافیت فرکانس های 50 هرتز و 4 کیلو هرتز را زیاد کرده است. پس همه چیز به سادگی ظاهر آن نیست.

    در نهایت لینک دانلود این محصول : HoRNet DrumShaper

    امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد در ضمن اگر مایل به شرکت در کلاس های خصوصی آموزش آهنگسازی و تنظیم و هم چنین میکس و مسترینگ و یا کلاس های گروهی آهنگسازی و تنظیم ، میکس و مسترینگ در محیط استودیوی حرفه ای ویژه نیمه دوم فروردین 94  هستید با من دامون آرمانی نژاد تماس بگیرید.

    09378323674

    با آرزوی بهترین ها برای شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های همانند!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ایزوتوپ نوترون 4

    میکس هوشمند با ایزوتوپ نوترون 4

    پکیج آموزش میکس موسیقی با جدیدترین متد، مبتنی بر هوش مصنوعی و خلاقانه ترین روش های میکس