ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

هدفون سلاح شما بخش 1

اشتراک گذاری نوشته در

اسکایپ
تلگرام
ایمیل
واتس اپ
  • درودی دوباره به شما دوستان عزیزم

    برای هر موزیسینی داشتن یک محیط دارای اکوستیک مناسب و پاسخ فرکانسی فلت بدون سر و صداهای اضافی یک آرزو است اما تا چه اندازه میشود به این محیط دست پیدا کرد؟ خیلی از افراد به هزارو یک دلیل         نمی توانند به این مهم دست پیدا کنند شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید کاری را میکس کنید نیمه شب فرا میرسد و شما می مانید و یک پروژه باز و آماده و همسایه هایی که خوابیدند در این جاست که هدفون ها مطرح میشوند و با دانش درست و شناخت توانایی ها و ضعف های این ابزار می توان ان را به یک سلاح مفید تبدیل کرد.
    در ابتدا چند توصیه برای خرید هدفون مناسب
    1-در هنگام خرید هدفون مناسب برای میکس و مسترینگ آخرین چیزی که باید برای شما مهم باشد ظاهر هدفون است کمپانی های مطرح در زمینه هدفون های مناسب میکس که در هر استودیوی حرفه ای حداقل یک عدد از آن ها وجود داردعبارتند از :sennheiser , AKG , Beyerdynamic , Sony و….
    2- به طور کلی دو نوع هدفون میکس وجود دارد:1- Open یا باز 2-Close یا بسته
    Open یا باز : برای میکس مناسب ترند و در کار طولانی مدت شما را کمتر خسته میکنند
    Close یا بسته : برای رکورد مناسب است به این دلیل که وقتی خواننده جلوی میکروفن قرار می گیرد نیاز به یک هدفون دارد که صدای موسیقی را بشنود اگر هدفون باز باشد صدای موسیقی به داخل میکروفن وارد می شود و این خوب نیست. هدفون های بسته دارای صدای Bass بیشتری هستند
    3-توجه داشته باشید که همیشه پاسخ فرکانسی فلت یا صاف بهتر است اما در هدفون ها معمولا فرکانس های low end یا در زبان عامیانه خیلی بم را تقویت می کنند به این دلیل که همیشه قضاوت صحیح در مورد صداهای Bass در هدفون کار سخت و دشواری است با تقویت این فرکانس می توانید این محدوده را بهتر و صحیح تر قضاوت کنید همینطور فرکانس های زیر یا High را نیز کمی کاهش میدهند تا به گوش اسیب نرسد.
    پس سعی کنید قبل از خرید هدفون همیشه با جستجوی Frequency Response هدفون مورد نظر اطلاعات لازم را به دست بیاورند پس از تهیه هدفون مناسب باید یک کار ضروری دیگر انجام داد و آن هم اینست زیاد گوش دادن اهنگ های حرفه ای موفق در هدفون خصوصا آهنگ هایی که سبکشان به سبک مورد نظر شما نزدیک است.با کمک این کار دیگر متوجه میشوید که چه فرکانسی در کار خودتان زیاد است و چه چیزی در میکس شما کم است. پس سعی کنید آهنگ های حرفه ای و درست و حسابی را در هدفونتان زیاد گوش کنید.
    تفاوت های گوش دادن یک آهنگ در مانیتورینگ و هدفون
    وقتی در یک مانیتورینگ  موسیقی می شنوید  صدابه دو گوش میرسد  تفاوت های صدا در دو گوش آنالیز میشود و برداشتی مستقیم از صدا داریم اما در هدفون گویی صدا از داخل سر شما شنیده میشود و بعضی وقایع بیش از حد بزرگ نمایی میشود مثلا Paning ها پهن تر و برجسته تر و ریورب و دیلی ها عمیق تر و بیشتر شنیده می شود.
    در مانیتورینگ موسیقی که پخش می شود صدا دارای یک ambience است و تحت تاثیر محیط شما است اما وقتی در هدفون به کار گوش میدهید این فاکتور را ندارید و صدا به صورت مستقیم و بدون برخورد به جایی (یعنی در و دیوار و وسایل) به گوش شما میرسد و خالی از Room Reverb است.

    در بخش بعد به بررسی مفهوم Crossfeed و راههای بهتر کردن شرایط میکس در هدفون با استفاده از نرم افزار ها و سخت افزارها خواهیم کرد.

    پاینده ایران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های همانند!

    دیدگاهی در مورد “هدفون سلاح شما بخش 1

    1. yaser گفت:

      واقعا دمت گرم. . . نمی دونم چه جوری تشکر کنم

      1. Damon Armani گفت:

        خواهش می کنم.خوشحالم که مورد پسند واقع شد.

    2. mohammad گفت:

      سلام
      ممنون از مطالب مفیدتون
      اگه امکان داشته باشه یه هدفون تو رنج قیمتی 200-250 معرفی کنید برا میکس و مسترینگ.
      مد نظر خودم AKG K77 وK99 AKG هست به نظرتون کدوم بهتره؟
      اگه خودتون مدل دیگه ای مد نظرتون هست بفرمائید؟
      ممنون

      1. Damon Armani گفت:

        درود به شما دوست عزیز
        در واقع تو این رنج قیمتی بهترین و مطمین ترین انتخاب AKG هست (البته به نظر من)
        k77 از نوع بسته هست که میتونه فرکانس های باس رو تقویت کنه که شاید از دقت عمل کاسته بشه.
        اما k99 باز هست و تقریبا برای میکس و مسترینگ مناسب تره.

    3. پارسا گفت:

      ضمن تشکر از شما استاد عزیز تا سقف ۱ میلیون تومان واسه میکس و مسترینگ چی پیشنهاد میکنید، امکان خرید و استفاده از مونیتور ندارم و تنها باید به هدفون تکیه کنم.
      سپاس

      1. Damon Armani گفت:

        دردو دوست عزیز پاسخ هر دو سوالتون رو یک جا عرض می کنم.شرایط ایده آل برای میکس و مسترینگ اینه که بتونید کارتون رو در محیط های مختلف بررسی کنید.یکی از کارهایی که همه مهندسان صدا انجام میدن اینه که در کنار مانیتورینگ و هدفون یک باند معمولی پلیر های خانگی وجود داره در کنارشون که کارشون رو در اون هم چک می کنند.پس مساله اصلی اینه که مانیتورینگ به تنهایی یا هدفون به تنهایی ایده آل نیست.در مورد مانیتورینگی که فرمودید M-Audio BX8a خوبه به نسبت پولی که میدید یعنی پولتون رو دور نمی ریزید اما محدوده فرکانسی ساب یا خیلی بم رو دقیق پخش نمی کنه و بالانس و تفکیک فرکانسی خیلی خوبی نداره در ضمن اگر اتاقتون کوچک هست و آکوستیک هم نیست اصلا مانیتورینگ 8 اینچی رو به شخصه پیشنهاد نمی کنم.در مورد هدفون این که چه سبکی کار می کنید مهمه .من چند پیشنهاد میدم اما دو نکته رو مد نظر قرار بدید اول اینکه خوب و بد بودن یک هدفون و نظرات درباره اون سلیقه ای هست پس امکان داره یک نفر عاشق یک هدفون باشه و فرد دیگری دقیقا از همون مدل متنفر باشه پس سعی کنید موقع خرید حتما موسیقی سبک کاریتون رو باهاش گوش بدید.نکته دوم این که سعی کنید هدفون باز بگیرید که برای میکس و مسترینگ مناسبه و بسته یا Close نباشه چون بسته برای رکورد مناسب تر هست.
        AKG K 701 البته عده ای معتقدند که برای موسیقی سبک کلاسیک مناسب تره
        SENNHEISER HD650
        SENNHEISER HD600
        BeyerDynamic DT 880 PRO که انتخاب خوبی هست و جزو نیمه باز ها محسوب میشه که برای هر دو کار تقریبا مناسبه اما قیمت بالایی داره.
        در نهایت به شما توصیه می کنم در یک صورت هدفون گران قیمت بخرید اگر میدانید که چند وقت بعد می توانید یک مانیتورینگ هم بخرید چون به تنهایی توجیح نداردمثل کسی که مرسدس بنز دارد و در خانه اجاره ای زندگی می کند.و سعی کنید هر چه که می خرید در آن زیاد موسیقی های با میکس مناسب گوش دهید تا صدای درست دستتان بیاید.

    4. پارسا گفت:

      یک سوال دیگه میکس با یک جفت مانیتور نیمه حرفه ای : M-Audio BX8a یا هدفونی تا سقفه ۱ میلیون تومان ؟
      سپاس

    5. پارسا گفت:

      بسیار سپاس گذارم
      مشکل بنده اینجاست که آنلاین خرید میکنم و امکان گوش دادن به صداهارو ندارم.
      اتاق هم تقریبا ۱۵/۱۶ متری هست ، و امکان کار گذاری پنل آکوستیک تو زاوییه هائی که رفلکت داره رو دارم اما بیس ترپ ندارم، با این شرایط هم مانیتور انتخاب خوبی نیست؟؟
      اگر فکر میکنید میتونم مانیتور داشته باشم، چه مدلیرو تو این رنج قیمت پیشنهاد میکنید؟؟ (در ضمن دست دوم خرید میکنم که امکان خرید مدلهای یکم بهتر رو داشته باشم )

    6. پارسا گفت:

      امکان خرید این مانیتورهارو هم دارم.. Yamaha HSM50M
      Behringer 2030 avtive

      1. Damon Armani گفت:

        خب به نظر من 100 در صد yamaha HSM50M چون هم تصویر استریو خوبی ارایه میده هم وضوح و تفکیک فرکانسی خوبی داره من شخصا با بهرینگر نمی تونم ارتباط بر قرار کنم.درباره استفاده از مانیتور با توجه به این که گفتید می تونید پنل بزنید باز بهتر از هیچی هست فقط توجه کنید باید در همون محیط به کارهای با میکس خوب و قوی گوش بدید تا دستتون بیاد.سایز اتاقتون هم مناسبه

    7. پارسا گفت:

      بسیار سپاسگذارم استاد

    8. اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟

      1. Damon Armani گفت:

        لینک کدام مطلب منظورتون هست؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ایزوتوپ نوترون 4

    میکس هوشمند با ایزوتوپ نوترون 4

    پکیج آموزش میکس موسیقی با جدیدترین متد، مبتنی بر هوش مصنوعی و خلاقانه ترین روش های میکس