ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

شبیه ساز کنسول BX_Console

اشتراک گذاری نوشته در

اسکایپ
تلگرام
ایمیل
واتس اپ
  • درود به همه شما دوستان عزیز امیدوارم سال پیش رو سالی پر از سلامتی و ثروت برای شما عزیزان باشد.
    امروز قصد دارم درباره وی اس تی جدید کمپانی Plugin alliance با نام Bx-Console برای شما بنویسم.
    قبل از هر چیز احتمالا شما هم این احساس رو داشته اید که چرا نتیجه میکس نهایی شبیه به کارهای غربی نیست دلیل این تفاوت در نتیجه نهایی چیست؟
    خب این سوال می تواند پاسخ های متفاوتی داشته یکی از کلی ترین جواب ها می تواند این باشد  که آنها ابزارهای سخت افزاری مناسبی دارند.
    اگر بخواهیم ریز تر به این مساله نگاه کنیم متوجه بخشی حیاتی در این پروسه میشویم و آن تاثیر شگرف کنسول های آنالوگ کمپانی هایی مانند Neve و

    SSL و … بر پروسه میکس می باشد.افرادی که با این میکسرها تجربه کار کردن دارند متوجه این تفاوت میشوند حال اینکه در

    دنیای میکس و مسترینگ in the Box (اصطلاح برای افرادی است که معمولا تمام پروسه کار میکس و مسترینگ را با کامپیوتر

    و وی اس تی ها انجام میدهند) این مساله به سادگی نادیده گرفته می شود و تکیهبر میکسر خود نرم افزار میباشد.ارزش

    این کنسول ها به جز کمپرسور و اکولایزر و پری امپ های کلاس a به سامینگ آنها میباشد.حتما الان با خود میگویید

    من که امکان پرداخت حداقل چند ده میلیون تومان و خرید این میکسرها را ندارم.درست است این موضوع باعث شده

    کمپانی های ساخت وی اس تی به فکر این شبیه سازی بیفتند کمپانی هایی نظیر Waves,Sonimus,Slate Digital,

    و اخیرا کمپانی Plugin Alliance  پس از بیان مقدمه حالا برویم سراغ BX_Console .این وی اس تی شبیه سازی

    شده از روی کنسول Neve VXS  که در واقع پلی میان سری کنسول های قدیمی Neve یعنی سری 80 و VR و کنسول

    های نسل جدید یعنی 88RS  و دارای بخش اکولایزر و داینامیک میباشد که همان رنگ و حس کنسول های Neve را دارا است.

    Neve-VXS

    یکی از نکاتی که کمپانی Plugin Alliance درباره این وی اس تی تبلیغ کرده تکنولوژی Telorance Modeling Technology یا TMT می باشد.که در این بخش به بررسی آن میپردازیم.

    همه دستگاه های آنالوگ یک تلورانسی بر روی صداایجاد می کنند  که این بازه می تواند از یک  تا 20 درصد باشد تغییر در همین درصد هاست که باعث تفاوت در صدا به صورت خاص و منطقی میشود که به نوعی تمبر صدایی کنسول ها تا بخشی از همین تفاوت ها ناشی میشود.این تغییر تلورانس وقتی در کل میکس حتی در یک ترک استودیو برای هر کانال ایجاد شود درنتیجه ایجاد کمی تفاوت و تغییر در فاز و تفاوت های دلنشین دیگر میکند .تمام مهندسین صدا به شما خواهند گفت که در کنسول های انالوگ شناخته شده تفاوت قابل شنیدن در هر کانال به صورت مجزا وجود دارد همین برخورد غیر خطی و دیستورشن ها خفیف است که باعث ایجاد کاراکتر های جدید در صدا میشود.

    مهندسین Brainworx تمامی این تلورانس ها را در هر کانال به صورت جداگانه بررسی کردند و در صد آنها را اندازه گیری ودر نهایت در نسخه وی اس تی به صورت دقیق پیاده سازی کرده اند که به گفته خود کمپانی نتیجه ای فوق العاده و طبیعی از Neve VXs بدست آمده است.

    درنهایت هدف خاصی از نوشتن این مطلب آموزشی داشتم و آن این است که کار کردن در محیط دیجیتال دارای پاسخ خطی و عدم تفاوت در هر کانال است .بگذارید با یک مثال تفاوت محیط دیجیتال وآنالوگ را توضیح بدهم.فرض کنید شما یک خط ملودی ویلن دارید که با یک وی اس تی که صدای خیلی طبیعی و با کیفیت دارد ایجاد شده آن خط را اگر ده بار کپی و سپس اجرا کنید احساس میکنید که فقط آن صدا بلندتر شده است اما اگر شما چند نوازنده ویلن داشته باشید که همه یک خط ملودی را دقیقا با یک حس اجرا کنند به لحاظ شدت یا داینامیک ، هر چقدر هم که تلاش کنند وقتی نتیجه نهایی را گوش میدهید احساس میکنید صدا دارای یک عمقی میشود که در نتیجه تفاوت های بسیار ناچیزی است که هر نوازنده در حین اجرا انجام داده .توصیه بسیار مهم این است که اگر صدای میکس شما به نوعی بدون حس و عمق است استفاده از این شبیه ساز های کنسول به شما کمک بسیاری خواهد کرد. کمپانی Plugin Alliance اختراع کننده پاسخ غیر خطی نیست چرا که قبلا Waves و Slate Digital این کار را انجام داده بودند اما یکی از خوبی های این محصول دارا بودن بخش اکولایز و داینامیک است که تا حدودی برتری محسوب میشود.

    امیدوارم این مطلب برای شما دوستان مفید واقع بشود در ضمن اگر مایل به شرکت در کلاس های گروهی(4 الی 5 نفره)آهنگسازی و تنظیم ، میکس و مسترینگ  نیمه اردیبهشت 95 در محیط استودیو حرفه ای صدابرداری و هم چنین کلاس های خصوصی هستید با من دامون آرمانی نژاد تماس بگیرید.
    09378323674
    09123943391
    پاینده ایران
    نوروز پیروز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های همانند!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ایزوتوپ نوترون 4

    میکس هوشمند با ایزوتوپ نوترون 4

    پکیج آموزش میکس موسیقی با جدیدترین متد، مبتنی بر هوش مصنوعی و خلاقانه ترین روش های میکس