ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

6 نکته برای شروع آهنگسازی و تنظیم

راهنمای شروع آهنگسازی و تنظیم

اشتراک گذاری نوشته در

اسکایپ
تلگرام
ایمیل
واتس اپ
  • راهنمای شروع آهنگسازی و تنظیم بخش اول

    خیلی اوقات دوستان و علاقه مندان به شروع کار در زمینه موسیقی از من میپرسند که از کجا باید برای شروع آهنگسازی و تنظیم اقدام کرد در این سری مقالات قصد دارم کلیه پیش نیازهای ضروری برای یادگیری آهنگسازی و تنظیم را خدمت شما شرح دهم . قبل از آغاز مطالب از شما درخواست میکنم علیرغم اینکه شاید صحبت های من کمی ناراحت کننده باشد اما این دو بخش را همیشه ملکه ذهن خود کنید . عده ای سودجو همیشه سعی در بیش از حد ساده نشان دادن مسائل صرفا برای جذب هنرجو دارند . در نظر بگیرید که آهنگسازی و تنظیم کنندگی یک شغل حرفه ای است که پیش نیازهایی دارد اگر علاقه داشته باشید و پشتکار قطعا هر سختی در این راه لذت بخش خواهد بود . این دو نکته را فراموش نکنید :

    1- یک شبه نمیتوان آهنگساز و تنظیم کننده شد !

    کسی که می خواهد وارد عرصه موسیقی بشود باید چند نکته را مد نظر قرار بدهد اول ازهمه هیچ کس یک شبه موزیسین نمیشود در واقع موسیقی و خصوصا یادگیری آهنگسازی و تنظیم یکی از کارهای زمانبر میباشد که مستقیما به استعداد و تلاش شما بستگی دارد پس وقتی به سراغ این کار می ایید خود را برای تلاش مضاعف اماده کنید.

    راهنمای شروع آهنگسازی و تنظیم بخش اول دامون آرمانی نژاد

    2- پول پارو کردن در موسیقی !

    نکته دوم اینکه اگر دنبال پول در اوردن از موسیقی هستید و فکر می کنید که یک عالمه پول روی زمین ریخته و فقط دنیای موسیقی منتظر شماست که بیایید و این پولها را جمع کنید سخت در اشتباه هستید. مانند هر کار دیگری باید خاک آن را بخورید زود نا امید نشوید ، پیگیر باشید ، به روز باشید ، بخوانید و حریص یادگیری باشید اگر صرفا برای پول درآوردن و چون شنیده اید فلان فرد پول خوبی از آهنگسازی و تنظیم در می آورد به این سمت کشیده شده اید همین الان تجدید نظر کنید. چیز دیگری در موسیقی وجود دارد که افراد را به سمت آن میکشاند و آن خود عشق به موسیقی می باشد در نهایت این عشق شما را به پول لذت بخش میرساند . پس این دونکته  را جدی بگیرید و روی این مسایل خوب فکر کنید و بعد وارد این دنیای زیبا اما کمی بیرحم شویدالبته خود موسیقی بیرحم نیست بلکه کسانی که دنیای موسیقی را به تصرف خود دراورده اند بی رحم هستند.

    3- اصول آهنگسازی و تنظیم پاپ یا کلاسیک ؟

    در ابتدای راه مسیر همه سبک ها از یک جا عبور می کند فرقی نمیکند هدف نهایی شما چیست یاد گرفتن تئوری موسیقی و ساز جزو ضروریات ابتدایی است و مرحله بعد خرید ادوات آهنگسازی و تنظیم و سپس استفاده از ابزار مدرن مانند کامپیوتر است برای به واقعیت تبدیل کردن دانش شما.

    4- تئوری موسیقی و یادگیری ساز

    حال برویم سراغ اصل مطلب در ابتدا با یادگیری یک ساز شروع کنید و در کنار آن تئوری موسیقی را نیز فرا بگیرید.سوال پیش می آید که چه سازی را یاد بگیرم؟ خوب اگر هدف اصلی شما اهنگساز و تنظیم کننده شدن است که خوب بروید سراغ پیانو حتما نیازی نیست که شما در منزل یک پیانو داشته باشید چون با کیبورد هم می توان یاد گرفت.

    بهترین ساز برای شروع یادگیری موسیقی

    پیانو و گیتار هر دو از کارآمد ترین سازها برای اهنگسازی و تنظیم هستند و اگر دقت کرده باشید بر روی میز هر اهنگساز و تنظیم کننده ای یک میدی کیبورد (بعدا توضیح خواهم داد که میدی کیبورد چیست و چه تفاوتی با کیبوردهای معمولی دارد) و در کنار آن یک گیتار وجود دارد. حتما سعی کنید برای شروع نزد یک استاد ساز بروید تا فرم انگشت گذاری و تکنیک های ساز برای شما درست جا بیفتد اگر خودتان شروع به یادگیری کنید امکان دارد که دیوار کج بالا برود و صاف کردن ان کار سختی است.

    5- کتاب پیشنهادی شروع پیانو

    توصیه من نیست که به صورت شخصی خودتان بخواهید شروع به یادگیری کنید اما اگر به هر دلیلی اصرار به انجام این کار دارید از کتاب Beyer می توانیدبرای شروع استفاده کنید که در انقلاب موجود است و می توانید با استفاده از آن انگشت گذاری  و تربیت صحیح دو دست را یاد بگیرید .

    6- تئوری موسیقی قبل از ساز( کتاب پیشنهادی )

    حتما توصیه میکنم که در کنار یادگیری ساز تئوری موسیقی را نیز پیگیر باشید حتی اگر شده زودتر  از ساز شروع به یادگیری آن کنیدتئوری موسیقی را نیز حتما زیر نظر استاد شروع به یادگیری کنید اما اگر دوباره به هر دلیلی نمی توانستید می توانید از کتاب های تئوری موسیقی اساتید عزیز زنده یادمصطفی کمال پور تراب و زنده‌یاد پرویز منصوری که دو کتاب جداگانه است و ربطی به هم ندارند شروع کنید که بنا به انتخاب خودتون می تونید ان ها را از انقلاب تهیه  کنید.

    کتاب های ذکر شده صرفا توصیه شخصی بوده و به هیچ عنوان هدف از ذکر نام آن ها تبلیغاتی نبوده هر روز امکان دارد که کتاب جدیدی وارد بازار شود که از هر لحاظ مناسب باشد که می توانید با کمی وقت صرف کردن و گرفتن اطلاعات آن ها را پیدا کنید.
    ادامه در قسمت بعد…..

    اگر علاقه مند به شرکت در کلاس آهنگسازی و تنظیم من با جدیدترین متد آموزشی هستید حتما بر روی لینک کلیک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های همانند!

    دیدگاهی در مورد “6 نکته برای شروع آهنگسازی و تنظیم

    1. حمید گفت:

      ممنون. لطفا ادامه ی این پست رو هم بذارید.

      1. Damon Armani گفت:

        حتما در اولین فرصت این کار رو خواهم کرد.

    2. مهدی گفت:

      استاد مطالبتون بسیار برای بنده کار آمد و مفید بود لطفا اگر زحمتی نیست زود تر ادامه ی این مطلب را بنویسید چون من واقعا هر جا که میرم نظرشخصی شونو میگن در مورد آهنگسازی ،کسی پارامتر های کلی رو به من نمیگه
      و من چند ساله که می خوام کار آهنگسازی رو شروع کنم اما انقدر گیج شدم که دارم بی خیال موسیقی میشم تو رو خدا کمکم کنید،آیا واقعا میشه هنر جو با استفاده از میدی کنترلر به فراگیری پیانو بپردازه یا باید حتما خو پیانو باشه

      1. Damon Armani گفت:

        ممنون دوست عزیز بخش دوم رو بزودی در سایت قرار خواهم داد .اما در مورد آموزش پیانو که البته به نظر من ساز مناسبی هست برای کسی که هدفش شروع آهنگسازی و تنظیم.اما اگر شما میدی کیبورد با جنس کلاویه های خوب داشته باشید به راحتی با یک پورت میدی به کارت صداتون وصل میشه و در محیط نرم افزار می تونید یک وی اس تی یا سمپل پیانو باز کنید و بهترین صدا رو بشنوید.فقط شما باید 3 مطلب رو به موازات هم پیش ببرید
        1-خواندن و تمرین تیوری موسیقی و هارمونی
        2-بالا بردن ذوق موسیقایی خودتون با گوش کردن به آهنگ های درست و حسابی در سبک مورد نظرتون
        3-یاد گرفتن یک نرم افزار موسیقی و به طور کل تکنولوژی موسیقی به منظور این که ایده هاتون رو به واقعیت تنظیم شده تبدیل کنید.
        فردی که استعداد و پشتکار داشته باشه حتما موفق میشه زیاد به حرف دیگران که برای شما یک غول بی شاخ و دم می سازند گوش ندید همانطور که گفتم با پشتکار و استعداد به شرط این که زود دنبال پول نباشید و از خودتون بیش از حد توقع نداشته باشید به همه چیز میشه رسید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید