ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

اجرای بانک های Kontakt

اجرای بانک های کانتکت

اشتراک گذاری نوشته در

اسکایپ
تلگرام
ایمیل
واتس اپ
  • درود به شما دوستان عزیز بنا به در خواست چند تن از خوانندگان سایت قصد دارم نحوه باز کردن بانک های کانتکت را به شما آموزش بدهم. شاید بسیاری از شما به سادگی این کار را انجام بدهید اما به راستی این موضوع ظاهرا ساده برای بسیاری مشکل ساز است.
    مهم ترین دلیل به وجود آمدن این مشکلات وجود انواع مختلف بانک های کانتکت است.اما قبل از هر چیز به معرفی اجمالی Kontakt می پردازم .اصلا کانتکت چیست؟به چه دردی می خورد؟
    ایا شده با خود فکر کنید چطور می شود صدای یک گیتار واقعی یا هر ساز زنده را در محیط نرم افزاری خود داشته باشید؟یا حتی دوست داشته باشید صدای سینت سایزرهای قدیمی و یا جدید سخت افزاری را در نرم افزار خود اجرا کنید.
    پاسخ مثبت است شما می توانید همه این ها را داشته باشید. فرض کنید می خواهید صدای یک گیتار زنده را به صورت تمام و کمال در محیط نرم افزاری داشته باشید.نیاز است که تک تک نت های گیتار را با شدت اجرای مختلف یعنی مثلا یک بار آرام بار بعد کمی قویتر و قوی تر و …جداگانه ضبط کنید.پس از اتمام ضبط شما حداقل با چیزی حدود 60 یا 70 فایل صوتی مواجه می شوید.حالا وقت این است که تک تک آن ها را دوباره سر هم کنیم به گونه ای که وقتی شما روی کیبورد خود نت دو را می نوازید نت دو گیتار نمونه گیری شده به صدا در بیاید.اگر این نت را محکم روی کیبورد بنوازید صدای با شدت قوی نمونه برداری شده به صدا در بیاید.این جاست که به یک سمپلر نرم افزاری نیاز دارید.کمپانی های مختلفی وجود دارند که سمپلر هایی را در قالب وی اس تی ها برای کامپیوتر طراحی کرده اند که کم و بیش صدای ساز های زنده و سینت سایزر های گران قیمت را به همین روش ارایه کرده اند.یکی از بهترین و محبوبترین آن ها Native Instrument Kontakt است.به این دلیل که بسیاری حرفه ای و دقیق طراحی شده و کمپانی های دیگری از سرتاسر دنیا صدای ساز های محلی و بومی انواع و اقسام صداهای محیط اطراف خود را برای این محصول در دسترس قرار داده اند که به آن ها بانک های کانتکت می گویند و تقریبا 60 یا 70 درصد بانک های کانتکت توسط افراد و کمپانی های دیگری غیر از خود Native instrument ساخته شده اند که این خود نشان از محبوبیت این VSTi دارد.
    اگر شما بخواهید امروز یک بانک برای کانتکت بسازید می توانید به این کمپانی مبلغی پرداخت کنید تا لایسنس و ورژنی به شما بدهد که بهتر و ساده تر بانک شما در Kontakt اجرا شود.به این دلیل که بسیاری علاقه به پرداخت این هزینه و صرف وقت جهت ارسال بانک خود که اکثرا حجیم هم هست به این کمپانی جهت تایید و دریافت لایسنس را ندارند بانک های خود را با فرمت دیگری برای این سمپلر در دسترس قرار می دهند که غیر قانونی هم نیست و امکانی است که خود Native Instrument در اختیار همه قرار داده .همین تفاوت در فرمت  است که باعث می شود برای اجرای بانک های مختلف به دو روش متفاوت مجبور به اجرای بانک ها در این VSTi شوید  و همین باعث می شود که بسیاری از این محصول دوری کنند چون فکر می کنند که سخت و پیچیده است .

    اما امروز به بررسی انواع فرمت های مختلف این بانک ها و نحوه اجرای آن ها می پردازم.
    با این فرض شروع می کنیم که Native instrument Kontakt بر روی سیستم شما نصب است .
    پس از دانلود بانک مورد نظر برای کانتکت آن را از حالت فشرده خارج کنید و با استفاده از My Computer وارد فولدر آن بشوید.
    پس از باز کردن فولدر مورد نظر با چند سناریو رو به رو می شوید.
    1-وجود چند فولدر و دو فایل با فرمت .nkc و .nkx این از همان بانک هایی است که دارای لایسنس و مورد تایید یا ساخت خود Native Instrument می باشد.
    Kontakt-1
    برای باز کردن این نوع بانک ها باید بر روی Add Library کلیک کنید و آدرس فولدری که در آن دو فایل .nkc و .nkx وجود دارد را بدهید تا بانک مورد نظر در سمت چپ کانتکت بارگذاری شود مانند تصویر زیر

    Kontakt-6

    فایده این نوع بانک ها این است که هر بار کاتکت را باز می کنید همیشه در همان کنار می ماند و نیاز نیست هر بار برای اجرا به آن آدرس بدهید.

    2-حالت دوم وجود چند فولدر و دو فایل با فرمت .nkc و .nkr است

    Kontakt-3

    و یا پس از باز کردن فولدر فقط با چند فولدر رو به رو می شوید و هیچ فایلی وجود ندارد

    Kontakt-5

    در این حالت باید بر رویFile کلیک کنید و سپس بر روی Load کلیک کنید و ادرس فولدر مورد نظر را بدهید که در آن فایل هایی با فرمت .nki وجود دارد. معمولا فایل های .nki در فولدر instruments وجود دارند.

    Kontakt-7

    این ها جزو آن دسته از بانک هایی هستند که مجبورید هر بار برای اجرای آن ها در کانتکت همین پروسه را طی کنید و ادرس بدهید.
    3-حالت سوم که چند وقتی است به وجود آمده این است که پس از باز کردن فولدر مورد نظر با چند فولدر و یک یا چند فایل رو به رو می شوید که فرمت یکی از آنها .nicnt می باشد .
    برای اجرای این بانک ها مانند روش اول باید از طریق Add Library اقدام کنید و ادرس فولدر مورد نظر را بدهید.

    Kontakt-2

    این بانک ها مانند مورد اول در سمت چپ بارگذاری می شوند و همیشه در دسترس هستند اما دارای لایسنس نیستند و با دستکاری توسط افراد سازنده یا دیگران ساخته می شوند تا از فواید فرمت لایسنس دار برخوردار بشوند و پولی به Native Instrument
    نپردازند.
    آخرین نکته این که سعی کنید همیشه آخرین نسخه Kontakt را داشته و به روز باشید چرا که معمولا بانک های جدید برای جلوگیری از کپی غیر قانونی به آخرین ورژن نیازمند هستند.

    چند وقت قبل مطلب دیگری در زمینه Kontakt در سایت نوشتم در این مطلب یاد می گیرید که چگونه میزان اشغال فضای رم که با بازکردن بانک های Kontakt بوجود می آید مقابله کنید و بهینه تر از بانک های کانتکت لذت ببرید اگر مایل به مطالعه این مطلب هستید اینجا کلیک کنید.

    امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد در ضمن اگر مایل به شرکت در کلاس های خصوصی آموزش آهنگسازی و تنظیم و هم چنین میکس و مسترینگ هستید با من دامون آرمانی نژاد تماس بگیرید.

    09378323674

    دامون آرمانی نژاد

    پاینده و پیروز باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های همانند!

    دیدگاهی در مورد “اجرای بانک های Kontakt

    1. مجید گفت:

      سلام .ممنونم از این مطلب مفید که تو کمتر سایتی پیدا میشه.آقای آرمانی نژاد میتونم خواهش کنم که بی زحمت پروسه ها ی” میکس “و “مسترینگ” رو برای بنده ی حقیر توضیح دهید و اینکه در کلاس های آموزشی شما این دو مرحله (میکس و مستر) طبقه بندی شده و مشخص هست و آموزش مرحله به مرحله و به هم پیوسته انجام میگیرد؟؟!!

      1. Damon Armani گفت:

        با درود
        پاسخ به ایمیل شما ارسال شد

    2. مهدی گفت:

      درود وسپاس ازسایت حرفه ای که دارید….بسیارخوشحالم که باسایت شمابزرگوارآشناشدم…
      سوالی ازشمااستادعزیزداشتم:
      من باپروتولزکارمیکنم جدیدایه مشکل برام بوجودآمده وآن اینه که …
      کنتاکت 4و5رالودمیکنه ومیشناسه ولی کنتاکت 5.1 – 5.2 -5.3 -5.4رالودنمیکنه ونمیشناسه…درواقع ورژن جدیدکنتاکت…
      محبت کنیدراهنماییم کنیدکه چکارکنم؟
      مرسی

      1. Damon Armani گفت:

        درود و ممنون از محبتتون
        از چه ورژن پروتولز استفاده می کنید؟اگر ورژن 11 هست این مشکل توسط خود کمپانی native instrument مطرح شده و گفته با آپدیت جدید فرمت AAX 64 این مشکل بر طرف خواهد شد.از اونجایی که معمولا همه از کانتکت کرک شده استفاده می کنند و کرک AAX معمولا برای این تیم ها سخت تره .من سه پیشنهاد برای شما دارم
        1-دانلود آپدیت جدید 5.4.3
        2-اگر مشکل حل نشد .در هنگام نصب نسخه AAX را نصب نکنیدو فقط rtas رو نصب کنید
        3-در نهایت اگر نشد از FXPansion VST to RTAS Adapter استفاده کنید
        با آرزوی بهترین ها برای شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید